Nøkkelinformasjon
Digitalt skjema
Det digitale skjemaet er laget for å forenkle søknadsprosessen for både søkere og terminaloperatører, samtidig som det vil gjøre behandling av søknader raskere.
Hva kreves for å fylle ut søknaden?
- Navn
- E-post
- Telefonnummer
- Bilde
- Selskap
Du må deretter velge hvilke porter du ønsker tilgang til, om du skal ha dagspass, ukespass, eller permanent tilgang, ønsket dato kan endres. Søknaden sendes automatisk til den aktuelle terminaloperatøren.
Hvordan fungerer tilgangen?
Når søknaden er godkjent, vil du få en personlig tilgang direkte via din mobiltelefon. Dette er en personlig tilgang og kan ikke benyttes av andre.
Lenke til digitalt skjema
Krav om ISPS adgang
Alle som har et ærend innenfor ISPS-området i havnen må registrere seg for å få adgang. Kun personer med gyldig ISPS - kort utstedt av Ålesundregionens Havnevesen kan få tilgang til kaiområder sikret i henhold til ISPS regelverket.
Hvem kan anmode om ISPS adgang
- Firma eller etat som har behov for adgang til havneanlegget/kaiområdet for å levere tjenester/varer til skip eller firma som har sin aktivitet innenfor ISPS området.
- Etat som utøver myndighet på/ovenfor skip eller bedrift innenfor ISPS området
Alle henvendelser om spørsmål til adganghavn@alesund.havn.no eller telefon 70 16 34 00.
ISPS havneanlegg