Vi søker Maritim Koordinator

Ålesundregionens havnevesen er en interkommunal sammenslutning bestående av kommunene Haram, Giske, Sula og Ålesund. Havnen drives kommersielt under ledelse av et felles havneråd og havnestyre. Med 16 heltidsansatte er vi Norges største fiskeri- og cruisehavn, Norges nest største containerhavn og har Europas nest største landstrømanlegg for cruiseskip. Havnen er inne i en historisk ekspansjonsfase med betydelig utbygging av ny havneinfrastruktur, parallelt med at Ålesund som by opplever sterk vekst innen kultur og næringsliv.
 

Engasjert og kompetent Maritim Koordinator

Vi søker en engasjert og kompetent Maritim Koordinator til vårt team. Stillingen er en dagstilling. Arbeidsstedet vil være på Skansekaia i Ålesund kommune. Ansettelsen skjer på de vilkår som følger av lovverk, reglement og avtaler for kommunesektoren. Lønn fastsettes etter avtale, basert på ansiennitet og kvalifikasjoner. Vitnemål og attester skal ikke legges ved søknaden; vi vil be om dette ved innkalling til et eventuelt intervju.

Ved intern tilsetting vil det bli endret behov på havnevakten, og det vil da bli ledig 100 % stilling som vaktgående havneinspektør. Dersom du også ønsker å stå som søker på denne må du oppgi dette i søknadsteksten. 

Arbeidsoppgaver

Cruise: Koordinering og planlegging av cruiseanløp, inkludert logistikk, kaiplassering og fungering som kontaktpunkt. Rollen innebærer å være en del av et operativt ledd under cruiseanløpene
Havnesikring: Oppgaver i henhold til ISPS-regelverket, inkludert rollen som PFSO/Ass PFSO for ett eller flere anlegg.

Landstrøm: Oversikt over alle aktiviteter knyttet til landstrøm, inkludert utbygging, oppfølging, praksis og bruk. Kontaktledd mot Plug og landstrøm for Cruise.

Saksbehandling: Bistå med saksbehandlingsoppgaver

Samarbeid: Tett samarbeid med Administrativ Havneinspektør, Havnevakta og Marked - og Informasjonskonsulent
Generelle oppgaver: Tilsyn, planlegging og tildeling av kaiplass, utførelse av hygieneinspeksjoner og utstedelse av hygienesertifikater, samt generelle administrative oppgaver. 
Andre oppgaver kan bli pålagt stillingen.

Kvalifikasjonar
Det er ønskelig med gode ferdigheter i engelsk.
Kompetanse og erfaring med bruk av forskjellige relevante dataverktøy.
Interesse for videreutvikling av bruken av it-verktøy for forbedring og effektivisering av den maritime driften.
God kjennskap til ISPS-regelverket
Søkeren må ha bestått nautisk utdanning, og ha relevant erfaring.
For stillingen kreves førerkort for bil.

Personlige egenskaper
Vi ønsker ansvarsbevisste søkere som både er selvstendige, men som også er gode lagspillere. Stillingen byr på en hektisk hverdag, der den rette vedkommende skal bidra til at ÅRH framstår som miljøfokusert, kvalitetsorientert, serviceinnstilt og evne til å ha omsorg for kolleger og kunder i en hektisk arbeidshverdag.

Vi tilbyr
Varierende arbeidsoppgaver som spenner over mange kompetanseområder.
Konkurransedyktige betingelser.
En god offentlig pensjonsordning.

Søknadsfrist:            20/10/2024
Heiltid / Deltid:        Heiltid
Tilsettingsforhold:      Fast
Stillingsprosent:        100

Kontaktperson:
Kristoffer Longva Åsheim
Havnekaptein / Maritim Driftssjef
E-post: kristoffer.longva.asheim@alesund.havn.no

Søk på stillingen her: Annonse - Webcruiter